علی جون علی جون ، تا این لحظه: 12 سال و 7 ماه و 29 روز سن داره

جوانمرد کوچک

سرزمین دوست

1393/9/18 8:48
نویسنده : علی کوچولو
398 بازدید
اشتراک گذاری

سفر غریبی بود این سفر. نمی‌دانم آیا باز هم لیاقت تجربه‌ کردنش را دارم یا نه؟ اما بسیار آموختم از جایی که شبیه هیچ جای دنیا نبود و نیست. بسیار آموختم. بخشش، محبت، گذشت، قضاوت نکردن و هیچ کس بودن را!
آرزو دارم که بپذیرید صداقت کلامم را که  تنها بخشی از حسی‌ است که بعد از این سفر و در ایام آن داشته و دارم. آرزو دارم که مایی که از گِل و سرشت هم هستیم بترسیم از پروردگارمان! آرزو دارم باور کنیم معنی هیچ کس بودن را در هر مقام، موقعیت، منزلت و تفکری.

من که باور کردم هیچ کس‌ام و باور کردم که تا او نخواهد برگی از درخت نمی‌افتد و باور کردم که تنها باید تلاش کنم که قبل از هر چیز انسان باشم. شما را دوست دارم و آرزو می‌کنم نصیبتان شود زیارت خانه او. او که بزرگ و بخشنده و مهربان است.

 

 

 

 

قبرستان بقیع ( مدینه )

مهمترین دفن شدگان بقیع از دیدگاه شیعیان، چهار تن از امامان معصوم هستن امام حسن مجتبی(ع) ، امام زین العابدین (ع) ، امام محمد بافر (ع) ، امام جعفر صادق (ع) و همچنین قبر منسوب به حضرت فاطمه(علیهاالسلام)

 

 

گنبد حضرت رسول اکرم (ص) -مدینه مسجدالنبی

 

 

کوه جبل الرحمه در وسط صحرای عرفات

گویی تعدادی تخته سنگ از آسمان وسط این صحرای شنی فروریخته و روی هم تلمبار شده است. حضرت امام حسین (ع) دعای مشهور عرفه را کنار همین کوه خوانده و از همین جا عازم کربلا شده اند. همه مسلمان ها به دعا و استغفار در کنار این کوه اعتقاد دارند .

 

 

سرزمین منا

 هنگامیکه جبرئیل خواست از حضرت آدم جدا شود به وی گفت « تمَن» از خدای خود چیزی بخواه؛ آدم گفت : «اتمنی الجنه»  بهشت را آرزو دارم و به نقلی جبرئیل به حضرت ابراهیم چنین پیشنهادی کرد، او آرزو کرد ای کاش به جای اسماعیل علیه السلام خداوند قربانی شدن گوسفندی را بپذیرد. بنابراین چون این دو ماجرا هر دو در همین سرزمین اتفاق افتاد به آن « منی » گفته اند، یعنی سرزمین تمنا و آرزوی آدم و ابراهیم.

 از دیگر وظایف در منا ذبح قربانی است، در همان مکانی که ابراهیم ، اسماعیل  خویش را به قربانگاه برد تا به فرمان ایزدی امتحان سختی را پس دهد .

 

 

 

 

ستون‌ و دیوار‌ شیطان در مراسم رمی جمرات

رمی جمرات در منا از مهم ترین ارکان اعمال است و در روایات آمده است که ابلیس برای بار اول درجمره عقبه خود را بر حضرت ابراهیم نمایاند و آن حضرت با سنگریزه هایی او را از خود دور ساخت و ابلیس دیگر بار در جمره وسطی و اولی راه را بر او بست و ابراهیم بار دیگر او را با پرتاب سنگ گریزان کرد. و ابلیس به هنگام فرار به سرعت گریخت. و جمره و اجمار به معنای شتاب کردن و گریختن است; زیرا که شیطان در این مکان از برابر ابراهیم گریخت و لذا افراد باید در این محل با رمی جمره و انداختن سنگ بر شیطان ظاهر، شیطان درون را نیز سرکوب کنند تا از شیطان پیروی نکند .

 

 

یک کودک سیاه پوست ( البته با اجازه مامانیش عکس گرفتم )

 

پسندها (2)

نظرات (1)

مامان علی و محمدسبحان
8 فروردین 94 13:08
خوشا به سعادتتون
علی کوچولو
پاسخ
سلام ممنونم ان شا الله به زودی زود نصیب و روزی شما هم بشه .